Chcesz zmienić świat? Zacznij od siebie.
My zmieniamy świat poprzez ekokubki NickNack. Nie jesteśmy w tym odosobnieni.
Do idei stosowania naczyń wielorazowych w kaucji przekonaliśmy wielu innych.
O naszych realizacjach można przeczytać na blogu
i na: fb.com/nicknackPL.
***
Jarosław Michał Bem – CEO Interpretor Sp. z o.o. z/s w Rybniku (NICKNACK POLSKA)
Profil na LinkedIn /
Ambasador Zero Waste
Joanna Sałata – Kierownik myjni i magazynu / Łowicz
Tomasz Kołacz – Kierownik magazynu Żory
Ewelina Tokarska – Specjalista d/s BDO
Tomasz Olejniczak – Grafik
Agnieszka Kozielec – Księgowość
– Logistyka, magazyn oraz transport (przy współpracy z DHL)
Uruchomiliśmy przemysłową myjnię dedykowaną dla naczyń wielorazowych z PP w Łowiczu! Obsłużyliśmy jubileuszowy tour (15 lat!) Męskiego Grania. Rozpoczynamy współpracę z piłkarskimi Śląskiem Wrocław, Wisłą Kraków i ROW-em 1964 Rybnik, żużlowymi Spartą Wrocław i Falubazem Zielona Góra, hokejową Unią Oświęcim oraz Polskim Związkiem Narciarskim. Jesteśmy na stołecznych Juwenaliach UW (Warka), na Kortowiadzie w Olsztynie (Perła) oraz na słynnych Chmielakach Krasnostawskich. Dzięki współpracy z firmą Extral z naszych kubków korzysta Rajd Koguta. Kapela Big Cyc dla potrzeb trasy "Zadzwońcie po milicję" ma swoje "Nicknacki".
Obsługujemy koncert Sanah na Polsat Plus Arenie Gdańsk, gdzie pojawia się po raz pierwszy kubek Sanah/Arena Gdańsk. Rozpoczynamy współpracę z piłkarską Stalą Rzeszów i jej oficjalnym gastronomem, firmą Tomasz Cierpich "MuzoTeam". Nasza myjka mobilna myje kubki dedykowane w Kołobrzegu kultowego Sunrise Festival oraz Sun Festival. Powstają kolejne kubki dedykowane wykonawcom: legendy światowej KISS i polskiej KSU. Pierwsza sieć stacji paliw; Crab korzysta z dedykowanego NN HotCup! We współpracy z marką Warka powstają kubki brandowane dla CieszFanów Festival. Zaczynamy też brandować HOT CUPy za pomocą technologii IML!
Pierwszy popandemiczny rok przynosi wiele wyzwań. W czerwcu dostarczamy kubki na koncert D.Podsiadły na Polsat Plus Arenie Gdańsk na ponad 40 tyś osób. "Nicknack" w kaucji pojawia się po raz pierwszy w Polsce na festiwalu piwa kraftowego: Wrocławski Festiwal Dobrego Piwa, na imprezie tenisowej; WTA 250 na kortach Legii z Igą Świątek! Mamy nowych klientów: Fame MMA, Las Festival, Garbicz Festival, Lyski Rock Festival, Folkowisko oraz Schronisko PTTK na Skrzycznem (pierwsze w Beskidach). Otrzymujemy dotację (Śląska Przestrzeń Innowacji) na uruchomienie systemu naczyń miejskich w kaucji krosowanej na żywność i napoje na wynos dla Miasta Rybnik.
Po pandemicznym lockdownie wracamy z przytupem: Obiekty nad jeziorami (OW Wratislavia nad Sławskim i Scena nad Rusałką w Poznaniu) oraz schroniska w Tatrach (Morskie Oko) i Karkonoszach (Dom Śląski) wdrażają nasz system. Wśród festiwali korzystających z naszych usług pojawiają się nowe: Pannonica, UpToDateFestival w Białymstoku oraz Zlot Motocyklowy w Łagowie. Wisienką na torcie jest implementacja systemu wraz z marką Królewskie dla piłkarskiej Legii Warszawa oraz we współpracy z Miastem Gdańsk dla Areny Gdańsk przy udziale Lechii Gdańsk. Pojawia się też pierwszy ekokubek ze sportową legendą: Mariusz Czerkawski (GKS Tychy).
Nicknack we współpracy z marką Harnaś debiutuje na zawodach Pucharu Świata w Polsce (skoki narciarskie - Zakopane). W ofercie Nicknack pojawia się zupełnie nowy produkt; wielorazowy HOT CUP z wieczkiem do napojów gorących. Koncert Jamesa Blunta w Arenie Gliwice 07.03.20 jest ostatnią imprezą masową z "Nicknackami" przed wprowadzeniem obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa w kraju. Tymczasowy zakaz organizacji imprez masowych zatrzymuje branżę eventową. Nicknacki spotyka się na terenach ogródków piwnych. Od lipca Schronisko PTTK Doliny Pięciu Stawów jako pierwsze w kraju schronisko wprowadza kaucjonowane Nicknacki.
Rok 2019 przynosi pierwsze systemowe implementacje kubka wielorazowego w Polsce; w obiekcie wielofunkcyjnym (Arena Gliwice - marzec), dla federacji sportowej (KSW - marzec), na terenie miasta (Rybnik - maj), na terenie gminy (Długołęka - czerwiec), dla klubu sportowego (hokejowy Mistrz Polski GKS Tychy - sierpień), na festiwalu branżowym (Festiwal Górski im.Andrzeja Zawady w Lądku Zdroju 2019 - wrzesień). Z ekokubka Nicknack korzysta po raz pierwszy największy festiwal w Polsce; Pol'and Rock a także pierwszy browar rzemieślniczy; Bury z Jaworzna. Rośnie świadomość konieczności rezygnacji z plastikowych produktów jednorazowych na rzecz wielorazowych.
Za sprawą Kompanii Piwowarskiej S.A. - hitem hokejowego Play Off 2018 - są dedykowane "Nicknacki" późniejszego Mistrza Polski: GKS-u Tychy. Dzięki MOSiR Rybnik powstają ekokubki dla miasta Rybnika oraz żużlowego ROWu Rybnik. Na meczach Górnika Zabrze można się napić z pierwszego z serii ekokubków tego klubu przygotowanego z okazji jubileuszu 75-lecia klubu. Dzięki rozwoju współpracy z Perłą - Browarami Lubelskimi S.A., system ekokubka zwrotnego Nicknack pojawia się na kolejnych festiwalach (m.in. Co jest grane w Warszawie). Ekokubki Nicknack dla potrzeb współpracy z marką Lech (KP S.A.) zakupuje gdyńska firma K.D.Projekt.
W ofercie Nicknack oprócz ekokubków 0,5l i 0,3l pojawią się też nowy o pojemności 0,4l. Nawiązujemy współpracę z Perłą - Browarami Lubelskimi S.A. Obsługujemy po raz drugi festiwale OFF i Tauron Nowa Muzyka w Katowicach. Ten drugi ma jako pierwszy w Polsce ekokubki dedykowane z logo festiwalu oraz logo Perły. Produkujemy dedykowane ekokubki również dla Red Bull Polska oraz Stadionu "PGE Narodowy" a także na potrzeby Adidas Runners w Warszawie przy współpracy z agencją Endorfina. Ekokubki z logo festiwalu Audiolake pojawiają się na festiwalu o tej samej nazwie nad jeziorem Nyskim.
Rusza biuro dystrybucji ekokubka NickNack w Polsce (w Rybniku) a wraz z nim polska wersja strony internetowej, dostępna również pod domeną ekokubek.pl. Polski profil NicknackPL na facebooku zyskuje na popularności wraz z pojawieniem się ekokubka NickNack na pierwszej polskiej imprezie masowej: OFF Festivalu w Katowicach. Informacje o naszych realizacjach znajdziecie na wymienionym profilu oraz w dziale BLOG. Zapraszamy!
Strona internetowa Nicknack.cz zyskuje nowy design. NickNack trafia do m.in. aquaparków. Powstają pierwsze limitowane edycje dla czeskich klubów hokejowych. Firma Ernst & Young nominowała NickNack do konkursu Przedsiębiorca Roku 2015 w Czechach. Z 60 uczestników jury wybrało 8 najlepszych projektów a o wygranej zdecydowali w głosowaniu internauci.
NickNack jedzie na legendarny festiwal "Pohoda" na Słowacji i to w ilości 100.000 ekokubków. Ogrody zoologiczne świetnie zarabiają nie tylko na zmniejszeniu emisji odpadów ale również dzięki sprzedaży ekokubków dedykowanych, które wprost uwielbiają dzieci. Powstają pierwsze ekokubki w nowej technologii IML, dzięki której Nicknack wchodzi na wyższy poziom.
Pierwsza produkcja dla Kompanii Piwowarskiej. Rośnie liczba klientów. NickNack trafia na stadiony, targi ale i do klubów i kin.
Rusza produkcja na skalę przemysłową. Zostaje nawiązana współpraca z pilzeńskim Prazdrojem S.A. oraz uznanymi openerami Colours of Ostrava, Hip Hop Kemp i szwedzkim Rockstadt Falun. Pojawia się zainteresowanie ze strony mediów. Z hiszpańskiego Alicante przychodzi potwierdzenie na piśmie, że ekokubek NickNack został opatentowany na terenie Unii Europejskiej.
Michal Hanak tworzy prototyp ekokubka NickNack z klipsem mocującym a wkrótce zakładają z bratem firmę H2D sp. z o.o. z siedzibą w Brnie, dla potrzeb obsługi nowego projektu. Ekokubek pojawia się na lokalnych imprezach. Podoba się! Zarówno organizatorom jak i uczestnikom.
Bracia Michal i Martin Hanak z Brna - jak tysiące innych ludzi - goszczą na festiwalach. Widząc poważny problem walających się pod nogami uczestników imprez zużytych jednorazowych kubków, wpadają na pomysł wprowadzenia kaucji zwrotnej za kubek. Zamierzają sprostać wyzwaniu wdrożenia idei w życie.